ISZKASZENTGYÖRGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Diákönkormányzat

 

 

 

 

Nyuszifutás és egészséges életmód – sikeres volt a hagyományos iszkaszentgyörgyi program

 

Idén harmincöten teljesítették a hagyományos Nyuszifutást, de ezúttal izgalmas, az egészséges életmódot népszerűsítő játékkal is várták a résztvevőket.

Április 2-án rendezték Iszkaszentgyörgyön a már hagyományosnak számító Nyuszifutást. Idén újításként versenyt is hirdetett a szervező ITKE, és a részvevők két versenytáv, vagyis 4 és 6,5 kilométer, illetve egy kocogó szakasz közül választhattak. Az összesen 35 induló mindegyike sikeresen teljesített a kihívást, az első három helyezettet pedig női és férfi kategóriában, mindkét versenytávon díjazták.

Az idei évben további újdonságokkal is várták a programra kilátogatókat, mivel a szervezésbe az Iszkaszentgyörgyi Általános Iskola alapítványa is bekapcsolódott, és az „Étkezz okosan!” című projekt keretében egészséges életmódot népszerűsítő játékra hívta a kicsiket és nagyokat.

A sportolás után tehát az egészséges táplálkozás alapjaival is megismerkedhettek a különböző állomásokon az érdeklődők: kóstolhattak zöldségeket és gyümölcsöket úgy, hogy nem tudták előre mit rejt a tálka, csak az érzett íz adott támpontot az étel kitalálásához. A rendkívül népszerű játékban egyébként mangót, zellert, tormát, málnát, répát és különböző csírákat ízlelhettek a vállalkozók, és sokan meglepődtek, hogy milyen finomak a hétköznapokban, otthon soha nem kóstolt zöldségek és gyümölcsök.

Egy másik állomáson a szaglást kellett segítségül hívniuk a játékosoknak, és az illatukról kellett felismerniük a különböző fűszernövényeket, de volt ahol mondókákat párosítottak gyümölcsök, zöldségek képével.

A felnőttek nemcsak a játékban vehettek részt, a programon különböző szűréseken is ellenőrizhették aktuális egészségi állapotukat. Volt például vérnyomás-, vércukorszintés testzsírmérés, az eredményeket pedig egyből a helyszínen értékelte védőnő, illetve asszisztens.

Minden bátor vállalkozó apró ajándékkal térhetett haza: gyümölccsel, müzli szelettel és egy kis kártyával, utóbbin színes ábrák mutatják a tudatos táplálkozás alapjait.

Az egészséges életmódot népszerűsítő programok pedig folytatódnak, hiszen a EFOP-1.8.5-17- 2017-00195 „Étkezz okosan!” című projekt keretében még 2019. június 30-ig számos érdekes és értékes eseményre várják a gyerekeket és felnőtteket egyaránt.

 

Papp Brigitta

 

 

 

 

 

Pályaorientációs nap a kastélyiskolában

 

Diákjaink pályaválasztását segítő rendezvényt tartottunk november 30-án az iszkaszentgyörgyi kastélyiskolában. A pályaorientációs nap alkalmával – tanítás nélküli munkanap keretében – több szakmával ismerkedhettek meg a tanulók. A kedvcsináló bemutatóra több intézményből is jöttek.

 

A megyei kórház újszülött, csecsemő és gyermekosztályát dr. Andavölgyiné Tóth Márta főnővér képviselte.

A fehérvárcsurgói Károlyi-kastélyból érkezettek a vendéglátás több területét, ágát mutatták be.

A Vörösmarty Mihály Ipari Szakgimnázium részéről játékos foglalkozásokra került sor.

A HTM Szerszámgyártó Zrt. révén a duális szakképzésbe is betekintést nyerhettek iskolánk tanulói.

A programot az iszkaszentgyörgyi önkéntes tűzoltók, illetve az E.on zöldjárata színesítette. A zöldjárat révén látványos, energia témájú fizikai kísérletekben volt részük a gyerekeknek.

 

                                                                                              Kissné Szalai Ágnes

 

 

 

 

 

 

A népmese napja

 

„ A mese gyógyír,

a mese játék,

a mese csoda,

a mese hit,

a mese lélek.

Mosoly mindenki lelkére.”

                                     / Csernik Szende/

 

Szeptember 30-án, a népmese napján ünnepeltük Benedek Elek születésének 157. évfordulóját. Ez alkalomból a 4. osztályosok egy kis rövid, ismertető műsorral készültek, hallgatóságuk a többi alsós tanuló volt. Motivációként a magyar népmesékből ismert klasszikus dalt furulyázta el egy diáklány, majd egy tanuló elmondta, hogy az író egy híres mesegyűjtő volt, akinek számtalan kötete jelent meg. Ezu-tán interaktív módon kapcsolódtak a kis közönséghez, mivel találós kérdések segítségével kellett kitalálniuk a gyerekeknek, hogy miről fogunk olvasni aznap.

Pl.: „Mindenféle gabonát eszik, mégsem hízik.” Miután kitalálták, hogy a malomról fog szólni a mese, malmos mondókákkal, dalokkal színesítettük a műsort. Az „A malomnak nincsen köve...” és az „A part alatt” kezdetű dalokat el is játszották a gyerekek.

 

A rövid megnyitó után hat csoportba rendeződtek a tanulók és mi, pedagógusok népi ruhába öltözve, nagy kört alakítva leültünk az udvaron, hogy hat részletben felolvassuk „A mindent járó malmocska” című népmesét. A mobilitás hetére úgy próbáltunk ráhangolódni, hogy az állomások között a tanulóknak különböző mozgásos feladatokat kellett megoldaniuk. A mese felolvasása után röviden megbeszéltük annak tartalmát, melynek segítségével kitölthettek a gyerekek egy -a mesére épülő- keresztrejtvényt. Az 1-2. osztályosok le is rajzolhatták a mesét, s az így leadott rejtvényekért és rajzokért egy malmos könyvjelzőt kaptak a diákok ajándékba.

A hangulatosan eltelt délután meghozta a gyerekek rajzoló kedvét és gyönyörű képeket készítettek a „mindent járó malmocskáról”.

                                                                       Kukucska Istvánné Tárnai Henrietta

 

Képek a népmese napjáról:

 

 

 

 

 

 

 

Nyári élmények

Nyári erdei tábor

Házigazdánk a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Erdőismereti Oktatóbázisának és Kismesterségek Házának egy nagyon lelkes és kedves alkalmazottja volt, Andi néni. Az öt napban ő kalauzolt bennünket Bakonybélben és környékén, az ő segítségével bővülhetett élményeink tárháza.

Először is: egy régi, felújított pajtában lakhattunk, ami belülről tiszta fa volt, kemencével, környezetvédelemre oktató felszereléssel, és a legújabb technikával ellátva, hogy ne csak a fáradalmainkat tudjuk ott kipihenni, de tudásszomjunkat is tudjuk csillapítani.

 

Az öt napban élővilágismereti foglalkozás keretében megvizsgáltuk a Kőris-hegyi erdő szintjein élő növényeket és állatokat nagyítókkal, majd Andi néni segítségével meghatároztuk őket, meghallgattuk a hangjukat és békákat is kergettünk. A vízvizsgálati foglalkozáson a patak fizikai és kémiai jellemzőit figyeltük meg, majd kis csoportokban a patak gerinctelen élővilágát. Szakvezetőnk segítségével e rövid idő alatt bejártuk a Szent-kutat és a kálváriát, a Csúcshegyet, a Kőris-hegyet, a Boroszlán-tanösvényt, a Kerteskői-szurdokot és a Herbertlaki-tavat, vagy ahogy itt nevezik, a bakonyi „Gyilkos-tavat”. Felmásztunk 254 lépcsőfokon és bementünk az Odvaskői-barlangba is. Megnéztünk egy mészégető kemencét és egy trófeakiállítást.

 

Olyan szavakkal és tapasztalatokkal gazdagodtunk, hogy: sárga hasú unka, békaszék, hangyasav, löszfal, forrásvíz, rókalyuk, jégléc, évgyűrű, naptávcső és tipi. De nem csak Bakonybél közvetlen környezete, hanem maga a falu is rengeteg felfedeznivalót rejtett számunkra: a pajtát, a Szent Mauriciusz templomot, a tájházat, a monostort és annak arborétumát, a Pannon Csillagda planetáriumát és kiállításait, az Erdők házát… valamint egy C S I névre hallgató kisvonatot is, amivel mi – a filmsorozattal ellentétben – nem a bűntényeket, hanem a természetet vizsgáltuk és fejtettük meg. De kézműves foglalkozásból is jutott nekünk nagyon sok: kosarat fontunk, könyvet kötöttünk és famedálokat is faragtunk; az általunk készített tárgyakat pedig hazahozhattuk emléknek.

 

Olyan sok és érdekes programban volt részünk ez alatt az öt nap alatt, hogy az estékre már nem is maradt másra energiánk, csak a levezető focimeccsekre és a szokásos Ki mit tud?-ra.

Az élményeinkről rengeteg fotó készült, akit érdekel, az iskola facebook oldalán és honlapján megtekinthet belőle néhányat.

 

Köszönöm szépen Andi néninek a remek programokat, Tündi néninek a hatalmas segítségét, a szülők támogatását és a gyerekek jókedvét, aktivitását, érdeklődését! A ti segítségetekkel lett életreszóló élmény a bakonybéli táborozás!

 

                                                                                            Kovács Orsolya tanítónő

Képek:

1. nap

2. nap

3. nap

4. nap

5. nap 

 

 

  

Megérkeztek az elsősök!

Évnyitó az iskolában

 

Idén egy újabb kis csapat is megkezdte az iskolai tanévet: 20 mosolygós szemű, kedves, lelkes kis elsős. Tanító nénijeik Kovács Zoltánné, Magdi néni és Kovács Orsolya, Orsi néni lettek.

 

A napjuk az óvoda udvarán kezdődött, ahol egy dallal végleg elbúcsúztak az óvodától és az ott dolgozó felnőttektől. Majd az ötödik osztály tanulóival, az óvónénikkel, a tanító nénijeikkel és a szülőkkel kiegészülve sétált fel a menet az iskolába, ahol a felsőbb évesek már vártak rájuk.

Az új osztály többsége a Vackor óvodából jött, ezért a műsoruk is, stílusosan, Kormos István: Vackor című meseregényének egy átdolgozása volt, amelyben minden gyermek név szerint bemutatkozhatott a színpadon: Benchea Kristóf Donimink

Bíró Balázs

Fogas Zsófi Éva

Gáll Barnabás

Horváth Csenge

Kálmán Kitti

Ligeti Norbert

Mihálkovits Miklós

Minczér Attila

Mogilnyickij Márk Gyenisz

Nagy Laura

Nagy Regina

Prösér Jázmin Lili

Somogyi Lujza

Szabados Balázs

Takács Eszter

Tizer Kende Attila

Tóth Vanessza Lívia

Varga Kristóf

Völgyesi Attila Károly

 

Bátor kiállásukkal, ügyes versmondásukkal és édes mosolyukkal kellemessé tették mindenki számára az évkezdést. Dalaikban megemlékeztek az óvodáról, előrevetítették, hogy mi lesz „Nemsokára az iskolában”, és egy számolós éneket is eljátszottak.

 

Műsoruk után Szonn Ibolya Mária igazgatónő köszöntötte az ünnepélyen megjelent gyermekeket és felnőtteket, és nyitotta meg hivatalosan is a 2016/17-es tanévet. Az osztályok Katona Klári egyik dala után vonultak be az osztálytermeikbe tanulni:

„Egy feladatod van itt, egy feladatod, hogy velünk jóban légy, hogy érezd magad itt jól, meglásd, mi remekül megleszünk!”

 

S hogy ez tényleg így legyen az elsősöknek, ezért – Vackort idézve – „Ma még csak ismerkedtünk, holnaptól TANULÁS!” A nap végén pedig mindenki egy kis sünis kabalát vihetett haza, amit a tanító néni varrt nekik a nagy és emlékezetes nap emlékére.

 

                                                                                                                Kovács Orsolya tanítónő

 

Az évnyitó képei megtekinthetőek itt, melyeket Gállné Medveczky Borbála és Dénes Zsolt készítettek.

 

 

 

 

Pizsamarti a kastélyban

Hogyan került Rumini a kastélyiskolába?

De ki az a Rumini? – kérdezhetné joggal az olvasó. Ő egy kalandvágyó kisegér, aki keresi az életútját, amire a sors elhívta őt. Szerencséjét egy egerekkel teli hajón, a Szélkirálynőn találja meg, kalandos útján rengeteg élménnyel gazdagodik.

Berg Judit izgalmas regénye úgy került a kastélyiskolába, hogy március 17-én este 18 órától irodalmi pizsamapartit rendeztünk a 3. osztályosokkal.

Nati nénivel részleteket olvastunk fel a könyvből, s közben játékos feladatokon keresztül próbáltuk felkelteni a tanulók érdeklődését az olvasás iránt. Motivációként mindenkinek egy olyan beszélőnevet kellett kitalálnia, amilyen betűvel az ő neve is kezdődik. Majd a tanulók csapatokban puzzle-val kirakták a hajótérképet. A különböző szigetek, öblök, tengerek stb. neveit össze kellett kötni a párjukkal a térkép alapján. Majd ki kellett találni, hogy ki adta fel a regényhősök közül az apróhirdetéseket, és egyeztetni kellett a regényrészletek párbeszédeit a szereplőkkel.

Hogy a gyerekeknek mi volt a legemlékezetesebb élményük erről a napról, azt egy jól sikerült tanulói fogalmazáson keresztül szeretnénk illusztrálni:

 

Pizsamaparti 

Március 17-én irodalmi pizsamapartit tartottunk az iskolában.

18 óra után volt a gyülekező az osztályteremben. Elsőként mindenki megcsinálta az alvóhelyét és felvette a pizsamáját. Utána lejátszottunk egy párnacsatát, amiről két gyerek lemaradt, de miután megérkeztek, velük is csatáztunk egyet. Azt követően beszélőneves körjátékot játszottunk és játékos feladatokat oldottunk meg. Utána Heni néni és Nati néni olvasott a Rumini című könyvből. Reggel pedig feldolgoztuk az este hallottakat.

Nagyon jól éreztem magam. Bárcsak többször is lenne ilyen nap!

                                                                                                                  Kálmán Kristóf

                                                                                                                  

Szerkesztette: Kukucska Istvánné  

 

 

 

 

 

 

 

Farsangoló az IKSZT-ben

 

Az iskolai farsang előtti napon az általános iskola alsó tagozatának diákjai osztályonként ellátogattak az IKSZT-be. Csukott szemmel is odataláltunk volna, hisz a frissen sült fánk illatát követtük az odavezető úton. Kedvesen fogadtak minket a dolgozók és az önkéntesek, akik segítségével a gyerekek farsangi álarcot készítettek. Több fajta kivágott álarc is volt, így a fiúk és a lányok egyaránt tudtak kedvükre választani, úgy, mint a színes díszítőtollból és más díszítőelemből. Nagyon kedves, inkább dekoratív álarcok készültek, amit mindenki felvett két kép erejéig, majd többen abban közlekedtek az utcán is a visszafelé vezető úton. Az álarckészítés után vendégek voltunk egy finom fánkra és üdítőre, aminek a gyerekek nagyon örültek ebéd után. Ez a program tökéletes ráhangolódás volt a másnap rendezett jelmezbálunkra.

 

Bukovszki Bálint tanító

 

 

 

 

 

Iskolai farsang

 

Február 12-én pénteken tartottuk a farsangi mulatságot a hangulatosan feldíszített tornateremben.

Horváth Fanni- Száller Dániel hercegi pár és a nyolcadikosok palotás tánca nyitotta meg a jelmezbált.

 

Idén is sok ötletes egyéni maskarát és több csoportos beöltözést láthatott a zsűri és a szépszámú nézőközönség. Előbbiek között díjat nyert például a markoló, tolltartó, természet, bagoly, ősember, zongora, bohóc, villámhárító, utóbbiak között nagy sikere volt a második osztályos pingvineknek, ők nyerték az alsósok csoportos első helyezését.

 

Másodikok lettek a negyedik osztályosok, akik társas játéknak öltöztek be.

 

A felsősöknél harmadikok lettek az ötödikesek, akik a kastély szellemeit idézték meg. Előttük a hetedikesek hangulatos Weather Girls tánca végzett. Első helyezettek lettek a hatodik osztályosok a látványos struccok táncával.

 

Természetesen idén sem maradt el a pedagógusok meglepetés tánca sem. A veresegyházi asszonykórus és Janicsák István elevenedett meg fergeteges produkciójukban. Közben a büfében a szülőknek köszönhetően finom házi süteményeket lehetett vásárolni.

Rengeteg tombola nyeremény talált gazdára, ami a szülők és az osztályok felajánlásából jött össze.

 

Készítette: Cseh Ikdikó

 

 

 

Mohai tikverőzés 

 

Február 9-én az iskola több osztálya ellátogatott a mohai tikverőzésre. Kik gyalog, kik a falubuszokkal vagy szülői segítséggel jutottak át, a télbúcsúztató népszokás megtekintésére.

 

Finom fánkot és teát kaptunk a szervezőktől. Idén az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk. Kellemes napsütésben követhettük a maskarások menetét. A gyerekeknek nagyon tetszett a szalmatörök, a tojásszedő lányok, a kéményseprő. Persze legnagyobb sikere a szalagos kormozó bohócoknak volt, akik becsülettel tették a dolgukat.

Így aztán mindannyian kormos arccal, egymáson nevetve érkeztünk vissza az iskolába.

 

Készítette: Cseh Ildikó

 

 

 

Zenés farsangoló

  

Február 8-án a „Dalmesterek”, Kremnitzky Géza és felesége, Ria néni fergeteges farsangi hangulatot varázsoltak az általános iskola művelődési házában.

Óvodások és alsó tagozatos diákok énekeltek, tapsoltak és táncoltak a verses-zenés ritmusokra.

Legutóbb Mikulás-és karácsonyváró előadásukat élvezhettük, így a mostani műsorukat újévváró rigmussal kezdték, ami fokozatosan tért át farsangi hangulatba. Ria néni gyönyörűen csengő hangját Géza bácsi kísérte különböző hangszerekkel és mókás, játékos szerepléssel.

Az előadás színvonalát emelte, hogy interaktív jellege miatt a gyerekek a színpadon és a táncparketten is részesei lehettek a vidám daloknak, a nézőtérről pedig lábukkal is dobolhattak, hangokat utánozhattak és különböző tánclépéseket járhattak. Ria néni varázsdobozából előkerültek a télűző kereplők, botok, csörgős dobok, amik segítségével a tanulók kígyózó sorokban, hangos zajt csapva kergették a már féllábú, hideg évszakot.

Tündi néni kezdeményezésére Baby és Erzsók néni (a konyhás nénik) finom, lekváros fánkkal vendégelték meg a kis lurkókat, akik jóízűen csemegéztek a műsor hátralevő részében.

Nati néni és Eszti néni vidám fényképeket készített a tanulókról és az előadókról. Köszönjük Tündi néninek a műsor megszervezését és a Dalmestereknek ezt a vidám délelőttöt!

 

Boldog tavaszvárást kívánunk Mindenkinek!

 

Kukucska Istvánné Tárnai Henrietta (3-os osztályfőnök)

 

 

 

 

 

 

 

Móra vetélkedő

A budapesti Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó Rt. és a székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola ismét meghirdette vetélkedőjét Fejér megye 4. osztályosai számára. A vetélkedőre Éléonore Cannone: Családcsere című regényéből készülhettek a versenyzők. Iskolánkat Dénes Zoé Panna, Gáll Rebeka, Kálmán Luca, Kiss Benigna, Ódor Bettina és Somogyi Sára képviselte. Póttagjaink Beck Nóra és Mohl András László, felkészítő pedagógusuk Kovács Orsolya volt.

A helyszínen készült fotót B. Kiss László készítette.

 

Színházi élmény

A 3. osztályos tanulók nagy izgalommal készültek a november 18-i színházi látogatásra. Testvérosztályunkkal, a 7. osztályosokkal együtt vettünk részt a „Padlás” c. musical megtekintésében.
Süni és Rádi kedves baráti története, a szellemek vicces, „szellemes” megnyilatkozásai, a rendőrök nyomozása a rablógyilkos után, a különböző hanghatások és fülbemászó dallamok mozgalmassá tették a padláson játszódó történetet.
A Vörösmarty Színház színészeinek színvonalas produkciója olyan nagy hatással volt tanulóinkra, hogy az előadás végén lelkesen, állva tapsoltak.
Reméljük, hogy nemsokára egy újabb, hangulatos délutánt tölthetünk testvérosztályunk társaságában!

Szerkesztette: Kukucska Istvánné Tárnai Henrietta


 

Számháborúzó szalmabábok


Negyedikesek lettünk. A nyári napsütés melege még érződik, ami miatt nehézkesen indul a tanulás. A barátok, osztálytársak viszont hiányoznak annyira, hogy kívánjuk a velük való mindennapos találkozást. Vágyunk a közös, kötetlen programokra, amelyek visszaidézik a szünidő vidám hangulatát. Mit lehet ilyenkor tenni? Hát madárijesztőt készíteni…
Igaz, hogy idén nem hirdették meg a versenyt, de ez nem akadályozott meg bennünket abban, hogy mégis barkácsoljunk. Sőt, nem is egyet, hanem rögtön egy egész csoportot!
Szülők-gyerekek összefogtak, kaptunk kiszabott arcokat fából, két zsák szalmát tömésnek, gyerekruhákat a készülő madárijesztőknek, cipőket, kalapokat, sálakat… Egy csütörtöki napon rövid tervezgetés után csapatokba verődtünk és mindenki nekiállt a megálmodott szalmabábnak. Vidámság, kacagás is került mindegyikbe, nem is kevés.
Az elkészült figurákat levittük a falu központjába, ahol bokrok, fák, pad mögé, lombok közé, „rejtettük el” őket. A fejükre számokat kötöttünk, hogy legalább ők hadd játszhassanak számháborúsdit…

Kovács Orsolya
tanító

 

Tökfaragás a 4. osztályban

Az elmúlt hetekben lépten-nyomon másról sem hallhattunk, csak a halloweenről. Ijesztő figurák, szellemek, töklámpások árasztották el a környezetünket.
Természetesen mi sem maradhattunk ki ebből, főleg, miután egy kedves édesanya felajánlott az osztálynak több tököt is. Lelkesen neki is álltunk lámpásokat faragni belőlük, kanalakkal kapartuk a belsejét, biztonságos eszközökkel formáztuk, majd festettük őket kedvesekre, ijesztőkre – ki-ki hangulatának megfelelően.
S ha már ennyit foglalkoztunk velük, nem felejtettük el megemlíteni azok egészségre gyakorolt jótékony hatását, finom ízét, a belőlük készült ételspecialitásokat, az országszerte tartott tökfesztiválokat sem. Hadd ismerjük meg a saját népünk örökségét is!

Kovács Orsolya
tanító

 

Márton-napi kézműves foglalkozás

Iskolánkban újabb projektet vezettünk be 2012-ben az alsó tagozatosok körében, nevezetesen az, hogy a magyar nép hagyományaival közelebbről ismertetjük meg a diákokat. Évenként váltogatva hol a Mihály-napi, hol a Márton-napi szokásokat elevenítjük fel.
Előzetesen heteken keresztül tanórákon készítettük a vásárfiákat. Idén ezeknek a portékáknak az elkészítését nem osztályszinten, hanem közös kézműves játszóházban hoztuk létre, melyre az óvodás nagycsoportosokat is meghívtuk. Az alsósoknak 14 órakor kezdődött a forgatag, mindenki ahhoz a tanítóhoz ment alkotni, akinek az ötlete a leginkább szimpatikus volt. Az első vásárfia elkészítése után szabadon választhattak, hogy mit készítenek utána. Rengeteg varjú, fecske, bagoly, kéz alakú liba, libabáb, ludas dísz, süni, lápmás és papírtök került ki a gyermekek kezei közül, melyeket összegyűjtöttünk, és az adott napon majd fabatkákért megvásárolhatóak lesznek.
Az ovisok ébredés és uzsonnázás után csatlakoztak hozzánk. A két intézmény gyermekei egy újabb közös programon találkozhattak egymással, felelevenítve így a régebbi ismeretségeket, valamint újabb barátságok is köttethettek. Az ügyesebb nagyobb gyerekek egyből szárnyaik alá vették és segítették a kicsiket a barkácsolásban. Az idő hamar elszaladt, fél 5-kor fejeztük be a foglalkozást, de az itt elkészült apróságok és átélt élmények örök emlékül maradnak meg mindenkiben.
Izgalommal várjuk november 11-ét, amikor is a harmadikosok műsora után ügyességi feladatok elvégzésével összegyűjthetjük a fabatkákat, amikért ezeket az apró csodákat megvásárolhatjuk és a szülők által felajánlott sütiket elfogyaszthatjuk. Este pedig az ovisokkal közösen végigjárhatjuk a falut az általunk elkészített lámpásokkal a kezünkben.

Kovács Orsolya
tanító

 
Képek az irodalomóráról

A magyarság múltja és hagyományőrzés

Rendkívüli irodalomórán vehettek részt május 5-én a 3. és 4. osztályos tanulók. A magyarságról tanult ismereteikre épített rá és nagyban kiegészítette azt, az e napon tartott interaktív foglalkozás, mely az ősmagyarság jellegzetességet mutatta be.

Dr. Nardai László és Rozs Terézia tartalmas és rendkívül sok értékes információt tartalmazó előadását hallgathattuk meg. Nagyon sokat megtudhattunk az ősmagyarok öltözékéről, harcmodoráról, az általuk használt eszközökről: tarsoly, íj-nyíl, táltos dob, pajzs, kürt, rovásírás. Meghallgattuk a kürt harcba hívó és a táltos dob révületbe ejtő hangját és pár ősi időkre emlékező magyar dalt. Házi feladatnak pedig rovásírásos rejtvényeket, verseket és mesét kaptunk.
Ezúton is köszönjük Teri néninek és Laci bácsinak a hangulatos órát!

Kukucska Istvánné Tárnai Henrietta
3.-os osztályfőnök

 

Pizsama-parti a Kastélyiskolában

Nagy napra virradtak a Kastélyiskola 3. osztályos tanulói 2012. március 1-jén. Elérkezett a várva várt pizsama-parti ideje. Este 18 órától gyülekeztünk a 3. osztály tantermében hálózsákokkal, matracokkal és elemózsiával.
Nagy izgalom övezte az estét: "Vajon milyen lesz bent aludni az iskolában? Esetleg kísértetek is lesznek éjfélkor? Felmehetünk zseblámpával az emeletre?"- hangzottak el hasonló kérdések a kisdiákoktól.
Persze nem maradhatott el az éjszakai ijesztegetés sem, a parti lényege mégis: Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön című művének megismertetése volt. A gyerekek esti meséhez hasonló tanítói felolvasással élhették bele magukat Gergő (a kis Móra Ferenc) életébe, és ismerhették meg az akkori szegény emberek sorsát, nehézségeit. Az egyes részek felolvasása után kigyűjtöttük a szereplőket, helyszíneket, időpontokat illetve a szereplők tulajdonságait egy nagy csomagolópapírra. A felolvasás 23 óráig tartott, miközben két tanulónk elaludt. Sokan csak hajnali 2-3 óra fele hajtották álomra a fejüket a nagy izgalom miatt. Másnap folytattuk a történet feldolgozását; megnéztük a regényből készült filmet, majd egy izgalmas tesztet és keresztrejtvényt tölthettek ki a tanulók, melyből kiderült, hogy milyen mélyen ragadta meg őket az olvasmány.
A felolvasás célja a közösségi élményen túl a gyerekek olvasásra nevelése volt. Remélem, hogy ezáltal kedvet kapnak arra, hogy több és többféle könyvet vegyenek kézbe és fejlődjön szövegértésük is.

Kukucska Istvánné Tárnai Henrietta
3.-os osztályfőnök

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz